lördag, maj 31, 2008

igår

igår; jag jobbade på förmiddan, sen gick jag hem till mamma och fick mina nya byxor uppsydda, sen hängde jag med emelie i obsan och så handlade vi lite på systemet. vi köpte exakt samma sak, haha; fyra beck's till kvällen och till cajsas inflyttningsfest ikväll köpte vi en flaska rosé var plus en flaska skumpa till värdinnan. senare satt vi i rålis och drack ölen, sen var vi hemma hos siri en sväng och käkade chili-grissini och så drog vi till F12 för att bevittna ett DJ-battle mellan andreas a.k.a. wriggle och random snubbe som kallade sig zorro. min väldigt gamle familje-barndoms-vän sam, DJ True-$, fyllde år och modererade kvällens battle. teamet som förlorade verkade tro att de skulle vinna bara för att de lockat dit sina små bratkompisar från östra real med gästlisteplatser, men näh, team wriggle 4 president!

sen mötte jag upp nisse och hans fyrtio rövare på ett nyöppnat källarhak som såg jävligt hippt ut, det hette typ knaster eller nåt. där blev vi väldigt glada (20 kr ölen), vilket givetvis resulterade i en räd till burger king. kvällen slutade iallafall hemma hos daniel, där den större delen av truppen somnade i fåtöljerna medan några tappra höll sig vakna till gryningen och tittade på cloverfield. den var verkligen sjukt bra.


ah just det, jag gjorde en jättekonstig grej med mitt ansikte också. jag hade köpt en s.k. "sauna mask" för att testa, och jag kan ju iallafall konstatera att jag fattar varför den heter som den gör. så fort geggan kom i kontakt med huden så hettades den upp och hela fejan började blossa. en mycket underlig upplevelse.


siri bodde så himla fint på kungsholmen. de hade en inglasad balkong med en persisk matta på golvet. fabulous.


mli.



nu har hon bytt örhängen.


alex, emelie & jag. emelie sportar en annan variant av the brat face, hihi, så söt. och jag har inget mellan tänderna, det råkar bara se ut så..


förföriskt.

jag och nisse tog taxi hem i gryningen. taxichauffören var ett jävla piece of work alltså, satt och snackade om att män bör hålla koll på "sina kvinnors" ekonomi, verkade antyda att kvinnor inte har något sinne för pengar och att de på allra sniknaste vis gömmer undan pengar samtidigt som de ber om mer. det som hade kunnat vara en behaglig hemresa i stockholmsgryningen blev istället jag som kraxade fram några tandlösa protester mot hans idiotiska kvinnosyn medan jag knöt näven i fickan. som vanligt. men när jag kom hem möttes jag av den här synen:


och jag glömde genast bort att jag var arg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är så snygg och cool!!
i adore u!
puss/e

A. sa...

<3