torsdag, maj 08, 2008

en zombies inre monolog

jag sitter som en jävla zombie och stirrar, medan jag i mitt stilla sinne går igenom aktiviteter som kan få tiden att gå snabbare... jag kanske kan börja läsa en av böckerna i nisses bokhylla, jag är särskilt nyfiken på john ajvide lindqvists låt den rätte komma in, men jag befarar att det är helt fel bok för mig just nu eftersom jag är ensam. jag kommer att vara alldeles för rädd för att sova sen. en vampyrskräckis som utspelar sig i blackeberg - alltså inte långt härifrån - känns inte som ett solklart val.

sen tänkte jag att jag kan kolla på en film, har en handfull på datorn som jag har velat se länge, speciellt fjärilen i glaskupan, men här återkommer dilemmat med att jag är ensam - jag befarar att jag kommer bli alldeles för deppig av den här rullen och sen inte kunna sova.



så jag kollar på nigellas matlagningsprogramistället, idag lagar hon mat för en. sig själv. och äter det direkt ur kastrullen. jag antar att hon är tillräckligt harmlös för att inte störa min nattsömn, men lite deprimerande är hon allt...

0 kommentarer: