måndag, mars 31, 2008

ang. sarah jessica parkers osexighet


en sak som mina öron snappat upp under de senaste veckorna är den amerikanska "herrtidningen" maxims utnämning av sarah jessica parker som världens osexigaste kvinna. givetvis har jag åsikter kring detta. jag är medveten om att jag länge vägrade ge henne en chans och att jag spytt galla över henne både en och två gånger. en gång skrev jag t.ex. såhär i min skunkdagbok (ja, jag hade en sån!!!):
"ett av de främsta skälen till att jag känner mig utanför den kvinnliga gemenskapen är att jag har försökt förstå grejen med SATC men misslyckats, plus att jag tycker att sarah jessica parker är ful och hennes outfits likaså."
sen lade jag in några bilder på hennes mindre lyckade klädval och skrev spydiga kommentarer under dem. men det är långt ifrån lika oskönt som det maxim skrev om henne...
"How the hell did this Barbaro-faced broad manage to be the least sexy woman in a group of very unsexy women and still star on a show with 'sex' in the title? Pull your skirt down, Secretariat, we´d rather ride Chris Noth."
... jag vet inte vad jag ska säga. det är bara så jävla av. jag tänker inte dra numret om problematiken kring sexigast/osexigast-listor, deras existens eller ens deras upphovsMÄN - det är ett helt annat inlägg. alla vet ändå vad jag tycker. jag vill bara tillägga att jag har konverterat till the church of carrie efter att ha tillbringat min nisse-lösa höst i hennes sällskap. carries skönhet är den bästa; den måste upplevas för att förstås, för den kommer från insidan. inget skämt. hennes storhet är ju charmen, humorn, glimten i ögat, knycken på nacken och den vassa tungan. hon är utan tvekan en extremt sexig kvinna. jag vet att jag likställer sarah jessica parker med carrie bradshaw, men jag har tyvärr inget annat att gå på. men jag tänker såhär; om hon kan spela en sjukt charmig böna med glimten i ögat, knycken på nacken och en vass tunga så kan hon vara en också.

0 kommentarer: