söndag, februari 24, 2008

money for nothing

igår drog vi sista sucken på ikea för ett bra tag framöver och det var antagligen ett av de mest effektiva besöken i modern tid. just därför hamnar vi bakom världens ikea-monster i kassakön, det verkade som om de har renoverat hela sitt kök och nu skulle betala allt i kontanter istället för att fixa det över internet så att ingen behöver lida. tiden vi tjänat på att vara snabba i varuhuset fick vi gottgöra för i kassakön; på ikea kommer ingen lindrigt undan...

kom hem och skruvade ihop soffa och två bord, gjorde min skruvdragardebut! sen framåt åtta-tiden trillade max och thomas in, och jag drog ner till pizza-och-öl-haket shamiran precis utanför porten. det här stället är fan något utöver det vanliga... när jag steg in stod en spenslig liten pensionerad tulltjänstemannatyp med skinande flint och flottiga glasögon och körde karaoke till sinatras "my way", ingen lyssnade utan alla satt med ryggarna mot "scenen" och hävde öl eller doppade enorma fries i en extremt generös skål med bearnaise. sjukt deppigt... sen! haha, sen;

världens hårdaste rapper dude i komplett kamouflage-ställ och guldtand (!) tog över efter den lille vite mannen och fullständigt sopade det dammflottiga golvet på shamiran med darins "money for nothing". dessvärre var det ingen som uppmärksammade honom heller - utom jag - som smygfotade honom med min mobil strax innan jag klottrade min namnteckning på kvittot och hastade ut med mina pizzor.

0 kommentarer: